Hyppige spørgsmål

Her er en oversigt over hyppige spørgsmål og svar:

Hvordan bliver jeg skrevet op på den interne venteliste?

Som andelshaver i A/B Hellebækgård har du mulighed for at blive skrevet på en intern venteliste, som har forrang over foreningens eksterne venteliste. Du bliver skrevet op via vores administrator, Wantzin Ejendomsadvokator.

Hvad er min andel værd, hvis jeg skulle sælge den i dag?

Du kan se, hvad din andel er værd i seneste referat fra den ordinære generalforsamling. Hver år vedtager vi i fællesskab andelenes pris. Du finder det seneste aktuelle referat her på siden.

Jeg skal bruge en ny/ekstra opgangsnøgle

Kig ned forbi bestyrelseslokalet i vores åbningstid, så udleverer vi en nøgle til dig.

Nøglen koster 200 kr. i depositum, som trækkes over din husleje og bliver refunderet, når nøglen returneres eller ved fraflytning (såfremt du har mere end 2 nøgler).

Hvor meget må jeg tage for at fremleje min andel?

Du må kun tage den leje, á conto varme m.v., der betales for lejligheden med et tillæg på 10% af anskaffelsessummen for udførte forbedringer samt et tillæg på 10% af hårde hvidevarers værdi oveni om året. Såfremt lejligheden fremlejes møbleret, kan du herudover tage 10% af brugtværdien af møblerne om året. Du må ikke opkræve ekstra for slitage o.s.v. hos fremlejetageren.

Husk der kan være individuelle omstændigheder ved din lejlighed, og ovenstående kun er en rettesnor. For at være sikker bør du altid selv undersøge priserne i området og læse vejledningen hos Københavns kommunes huslejenævn.

Der er fejl i min varmeopgørelse, hvem skal jeg kontakte?

I første omgang skal du kontakte firmaet Techem og forklare dem sagen.

Hvis du stadig ikke er enig i deres afgørelse, skal du kontakte vores administrator, som du kan finde oplysninger omkring på kontaktsiden.

Hvad skal jeg aflæse ved flytning?

Varmeopgørelse sørger vores administration for.

El og gas skal I selv aflæse og afmelde hos jeres leverandør.

Hvordan lukker jeg for vandet i opgangen?

Husk, at hvis det er nødvendigt at lukke for vandet i din opgang pga. ombygning, SKAL det varsles i opgangen og bagtrappen med opslag MINDST 3-4 dage i forvejen, da det kan ødelægge dine naboers vaskemaskiner og opvaskemaskiner, hvis de ikke er blevet slukket.

Foreningen KRÆVER, at det er en autoriseret vvs’er, som slukker og tænder for vandet. Hvis der åbnes for hurtigt for vandet, slår det grus og rust af vores rør – og det stopper vandhaner og maskiner i opgangen

Det er i øvrigt ikke tilladt at lukke for vandet uden for normal arbejdstid.

Kan jeg fremleje min lejlighed?

Du har lov til at fremleje din lejlighed, efter samme regler som lejeloven giver en lejer lov til at udleje. Såfremt der kun er tale om et enkelt værelse, skal du have bestyrelsens tilladelse. Send os en kopi af lejekontrakten samtidigt med din forespørgsel. Hvis du vil fremleje hele din lejlighed, er det kun muligt, i tilfælde hvor andelshaver af særlige grunde midlertidigt må fraflytte sin lejlighed for kortere periode og maksimalt i en periode på 2 år. Læs mere her http://www.lejerneslo.dk/asp/vispjece.asp?Id=13.

Bemærk, at du selv skal betale for et nyt navneskilt til dørtelefonen.

Hvordan får jeg en vaskenøgle/chip?

Du kan enten henvende dig hos bestyrelsen i onsdagsvagten mellem 19 og 19:30, eller fange viceværten Michael i gården eller på hans tlf. Michael er her næsten dagligt i formiddagstimerne.

Hvordan lejer jeg teltet i gården?

Teltet udleveres af viceværten mod et depositum på 500 kr. Du står selv for at stille teltet op og ligge det sammen igen. Teltet afleveres til viceværten efter aftale.

Vi skal gøre opmærksom på, at ordensreglerne vedr. musik og anden støj også gælder for gården. Dvs. at der skal være stille kl. 22 i hverdagene og kl. 23 i weekenderne.

Såfremt der sker skade på teltet, skal du gøre viceværten opmærksom på dette, når du afleverer det, således at den næste, som skal bruge teltet, ikke skal stå med problemerne.

 
Mener du der mangler noget på denne side, så skriv det nedenfor eller send os en mail på bestyrelsen@hellebaekgaard.dk

6 thoughts on “Hyppige spørgsmål

  1. Hej Bestyrelse
    Jeg står på ventelisten og har fået mail vedr. salg af lejlighed i Humlebækgade 24, 3.tv.
    Den er pt. uden altan, men er det muligt at få installeret en altan fremadrettet ift. jeres regler?

    Mvh
    Mette Wichmann Hansen

    • Hej Mette
      Beklager det sene svar her. Vi har en altanetape mere undervejs, og den lejlighed får også altan.
      Mvh
      Bestyrelsen/Christina

    • Hej Sandra
      Det er tilladt at holde mindre husdyr – så som fugle, gnavere, kat etc. Men hund er ikke tilladt.

      Mvh Christina
      Bestyrelsen

  2. Hej forening!
    Er det muligt at opskrive min søn og datter (pt hhv. 16 og 13 år) på den eksterne venteliste? I så fald, hvorhenne?
    Mvh
    Christina

Comments are closed.